Włoski kierowca w swojej kolumnie na stronie La Republica w bardzo krytyczny sposób wypowiadał się na temat zamieszaniem w sprawie dyfuzorów, które miało miejsce podczas trwania Grand Prix Wielkiej Brytanii.
Ostateczna decyzja FIA zakłada powrót do przepisów, które obowiązywały podczas Grand Prix Europy. Oznacza to, że zespoły będą mogły używać dmuchanych dyfuzorów, lecz zabroniona jest zmiana mapowania silnika między sesją kwalifikacyjną, a wyścigiem. Jarno Trulli pragnął zauważyć, że saga z dmuchanymi dyfuzorami jest kompletnie niezrozumiała dla fanów, a nawet członków zespołów.„Jako kierowca nie mogę powiedzieć, co jest złe, a co dobre. Sytuacja stała się jednak niedorzeczna” – powiedział Trulli. „Więcej w tym polityki niż kwestii technicznych, w dodatku bardzo trudno to wytłumaczyć ludziom, a nawet dla nas to jest za bardzo skomplikowane. Był moment, kiedy nasi pracownicy od silników nie wiedzieli, co jest dozwolone, a co nie.”
„Nie najlepiej jest w trakcie sezonu dokonywać zmian w przepisach, które obowiązują od lat. To jest nie do pomyślenia, powstało wielkie zdezorientowanie. Szefowie zespołów powinni dojść do porozumienia i obrać podobną ścieżkę, a przede wszystkim nie zmieniać niczego do końca sezonu. Muszą w końcu definitywnie coś zasugerować. Ciągła zmiana reguł powoduje tylko zamieszanie” – dodał.
„Przestańmy wszystko rujnować w czasie, gdy w F1 jest zarówno spektakl, jak i wyprzedzanie. Skończmy z tymi sprzeczkami” – apeluje Włoch.
11.07.2011 18:00
0
Bardzo dobrze mówi . Jego słowa w dużej mierze odzwierciedlają moje odczucia w całej tej śmiesznej sytuacji.
11.07.2011 18:00
0
I Trulli ma rację
11.07.2011 18:29
0
Ferrari pewnie dobrze posmarowalo,a kto jest szefem FiA?Jean Todt i wszystko jasne...
11.07.2011 18:46
0
Brawo Trulli za odwage.
11.07.2011 19:10
0
Nic dodać, nic ująć.
11.07.2011 19:27
0
Tulli wyjął mi to z ust.
11.07.2011 20:18
0
3. Weź pomyśl za nim coś napiszesz ?
11.07.2011 20:45
0
Wyniki Jarno Trullego w tym sezonie: GP Australii - 13. miejsce GP Malezji - nie sklasyfikowany GP Chin - 19. miejsce GP Turcji - 18. miejsce GP Hiszpanii - 18. miejsce GP Monaco - 13. miejsce GP Kanady - 16. miejsce GP Europy - 20. miejsce GP Wielkiej Brytanii - nie sklasyfikowany
11.07.2011 22:35
0
7. " Weź pomyśl za nim coś napiszesz ? " zajrzyj do słownika zanim cos naskrobiesz
11.07.2011 23:52
0
Cóż, ostatnio Jarno słynie z wielu wywiadów, a nie wyników. Szkoda, że Lotus zawiódł oczekiwania. Myślę, że to ostatni sezon dla Trullego w F1. W sumie po co to ciągnąc. ;/
11.07.2011 23:53
0
zgadzam się z Trullim. ale nie wiem czy jako kierowca powinien sobie pozwalać na takie wypowiedzi...
12.07.2011 00:48
0
Pozwalać to sobie może oczywiście...dużo racji..temat ze zmianami przepisów zbyt wiele razy był już "wałkowany" tutaj.Jarno wczoraj miał awarię więc ma to czego ostatnio brakowało jemu w F1.Przecież było nudno....więc skoro jednak tak nie jest to faktycznie można się zastanawiać dlaczego FIA "miesza" w przepisach.Jarno jest chyba ostatnim,który ma tak wiele do powiedzenia n.t. dyfuzorów.Good luck to the end of the season Jarno.
12.07.2011 10:44
0
W sumie dużo racji ma.I mówi głośno to co myślą wszyscy........ Wiadomo że wprowadzając zakaz podwójnych dyfuzorów FIA chce zmniejszyć przewagę RBR nad resztą stawki (mnie osobiście już trochę nudzi dominacja jednego team'u) ale skoro pracowali ciężko i wymyślili coś co nie było zabronione przed sezonem to FIA nie powinno teraz nic zmienić niech się inne zespoły martwią jak dogonić zespół czerwonego byka........
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się